بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام: ظرفیت استان البرز برای میزبانی از منطقه ویژه نوآوری

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام: ظرفیت استان البرز برای میزبانی از منطقه ویژه نوآوری


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 90881
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری، ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان حضور یافت.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری، با بیان این که  در منطقه ویژه اقتصادی پیام باید زمینه ایجاد یک منطقه ویژه نوآوری در البرز فراهم شود افزود: اگر بزرگان اقتصاد با حوزه دانش بنیان ممزوج شوند زنجیره ارزش کامل خواهد شد.  استان البرز دارای بزرگ ترین فعالان صنعتی است و در پیوند با فناوری دانش بنیان‌ها می‌تواند به قطب نوآوری و فناوری در غرب استان تهران تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که برای ایجاد یک منطقه ویژه نوآوری در البرز آمادگی داریم، عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های منطقه ویژه نوآوری اختصاص بستر فعالیت فناورانه ویژه و آزاد بدون محدودیت است. ما در کشور  ظرفیت‌ها و زیرساخت های لازم برای بهره مندی از خدمات با کیفیت را داریم چرا که توانمندی فناورانه آن وجود دارد و تنها لازم است سازوکار تخصیص این امکانات به فعالان فناوری و دانش بنیان در یک منطقه ویژه، ایجاد شود.

وی با اشاره به تحول در ساختار ارزیابی و تایید شرکت های دانش بنیان گفت: این نوید را می دهم که تغییرات قانون در ارزیابی شرکت ها به تحول در حمایت و رشد آن ها منجر می‌شود و این فرآیند در حال انجام است.


دهقانی افزود: با مشارکت و هم اندیشی تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و شناخته شده، قوانین و نظام ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان متحول شده و در این ساختار جدید، میزان رشد، اثرگذاری و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان ملاک ارزیابی است.


معاون علمی افزود: در رویکرد جدید ارزیابی، ملاک ارزش‌گذاری بر شرکت‌ها ورودی، فرآیند و خروجی ها خواهد بود و بر اساس مکانیزم‌های جدید دانش بنیان ها به سه دسته نوپا، فناور و  نوآور دسته بندی خواهند شد.


وی توضیح داد: در این روند تازه، شرکت‌های دانش بنیان نوپا که عمر کم تر از ۵ سال دارند و هنوز به یک شرکت بزرگ تبدیل نشده‌اند، نیاز به حمایت‌های گلخانه ای دارند. شرکت هایی که از فناوری بهره می‌برند و به سطحی از بلوغ و بزرگی رسیده‌اند به عنوان شرکت‌های فناور و دانش بنیان‌هایی هستند که از فناوری شرکت های نوپا و نوآور بهره می بردند و شاید خودشان الزاما فناور نباشند، اما از فناوری و نوآوری دانش بنیان ها بهره می برند را به عنوان دانش بنیان نوآور می شناسیم.

 

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که در یک ساختار نوآورانه، پیوستن شرکت‌های جدید و رشد آن ها به صنعت منجر به توانمندتر و  بزرگتر شدن شرکت های بزرگ می شود افزود :در معاونت علمی به عنوان نماینده بخش فناوری و نوآوری تلاش می کنیم تا حمایت های واقعی را متناسب با ماهیت بلوغ و نیاز هر شرکت از بدنه بگیریم و به شرکت ها تحویل دهیم.

 

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

 

@24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گزارشی از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی پیام
گزارشی از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی پیام
96/11/18 - 11:17
استان‌ها باید به زیست‌بوم مساعد کسب و کارهای نوآور بدل شوند
استان‌ها باید به زیست‌بوم مساعد کسب و کارهای نوآور بدل شوند
96/11/17 - 09:30
منطقه ویژه فناوری‌های صنعت گاز و نفت در  استان فارس اجرایی می‌شود
منطقه ویژه فناوری‌های صنعت گاز و نفت در استان فارس اجرایی می‌شود
95/09/06 - 11:29
بیشتر بخوانیم