شکل‌گیری کارگروه مشترک؛ فناوری شناختی در آموزش و پروش به کار می‌رود

شکل‌گیری کارگروه مشترک؛ فناوری شناختی در آموزش و پروش به کار می‌رود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 88009
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی مشترک برای کاربست علوم و فناوری های شناختی در آموزش و پرورش گفت.

 سید محمد مهدوی در این نشست با اشاره به فعالیت ها و اقدامات این ستاد در ترویج و ارتقای علوم و فناوری شناختی در محیط های آموزشی و تربیتی در سطح کشور گفت: در طول یک دهه اخیر با تلاش‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت های شناختی تحولی در آموزش و پرورش ایجاد که اثرات مثبتی به‌دنبال داشته است.

وی با اشاره به توسعه زیست‌بوم فناوری شناختی در تربیت، یادگیری و پرورش عنوان کرد: تلاش شد با همکاری مشترک محققان، کارشناسان، اساتید و معلمان، رویکردهای شناختی در برنامه های درسی دانش‌آموزان، مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از گسترش زیست بوم پرورش مهارت‌های شناختی گفت و ادامه داد: بسته های آموزشی و ارتقای شناختی با طراحی آزمون های شناختی در فضاهای آموزشی و پرورشی  استفاده و بهره برداری شود.

مهدوی، بهره گیری از رویکردهای شناختی را زمینه‌ساز ارتقا و توسعه زیر بنایی در آموزش و پرورش دانست و گفت: تصریح کرد:  بواسطه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مستمر تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بسترهای لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است تا قابلبیت های و محصولات شناختی در اختیار مخاطبان گذاشته شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به توسعه زیرساخت های شناختی و تلاش های برای تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه، خاطرنشان کرد: امروزه نیاز کشور به زیست بوم ارایه خدمات فراگیر و ارزانقیمت است تا قابلیت های علمی، پرورشی و آموزشی در سطح جامعه عرضه و در اختیار مخاطبان به ویژه در محیط های آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
آموزش و پرورش «شناختی»
آموزش و پرورش «شناختی»
96/01/08 - 09:31
جایگاه ایران در حوزه آموزش و پرورش شناختی تعیین می‌شود
جایگاه ایران در حوزه آموزش و پرورش شناختی تعیین می‌شود
95/05/18 - 11:54
4 کارگروه جدید در ستاد علوم شناختی معاونت علمی راه اندازی شد
4 کارگروه جدید در ستاد علوم شناختی معاونت علمی راه اندازی شد
95/02/06 - 13:56
بیشتر بخوانیم