system
سیستم کمک‌رسانی به پزشک در تشخیص‌های حساس
سیستم کمک‌رسانی به پزشک در تشخیص‌های حساس

سیستم کمک‌رسانی به پزشک در تشخیص‌های حساس


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 83589
نیما شریفی‌صادقی*

شرکت خلاق دستیار سلامت پیشگام بـا بهره بردن از داده‌های پزشکی و همکاری هم‌زمان با مهندسان علوم داده و هوش مصنوعی، اقدام به ساخت نرم‌افزارهای هوشمند تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب، تشخیص اولیه بیماری بر اساس سولات بالینی و تشخیص تداخلات دارویی کرده است.

شاید بتوان گفت این شرکت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در علم پزشکی، از جمله پیشگامان این حوزه بوده است. با توجه به محصولات و حوزه کاری، این شرکت در دسته کارآفرینان حوزه فناوری‌های نرم قرار می‌گیرد.

در ابتدای سال 90، شرکت به دنبال سیستمی به‌منظور کمک‌رسانی به پزشک در تشخیص‌های حساس بود. همان‌گونه که در آن زمان، ربات‌ها، اهمیت زیادی داشتند و ایده جایگزینی آنها به جای انسان در بسیاری از کارها مطرح بود، شرکت ما نیز با کمک هوش مصنوعی امیدوار بود که روزی بتوان از آن برای تشخیص بیماری‌ها، بررسی اطلاعات دارویی و کمک به بیماران و پزشکی از راه دور و همچنین کمک به تشخیص بالینی استفاده کرد. از این رو یک برنامه بلندمدت برای ساخت این سیستم در نظر گرفته شد.

مزیت این دستاورد در استفاده از هوش مصنوعی، امکان تشخیص و پایش از راه دور، استفاده از داده‌های داخلی بالینی و وجود سیستم پیش‌بین است.

در حوزه سامانه تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب، شرکت، هیچ‌گونه رقیب خارجی یا داخلی ندارد. تنها دو نمونه کوچک در بیمارستان‌های جان هاپکنیز آمریکا و بیمارستان مرکزی سلطنتی لندن به صورت آزمایشی کار می‌کنند. اما در سایر محصـولات، نمونه‌های داخلی و خارجی متعددی وجود دارد.

 

*بنیانگذار شرکت خلاق دستیار سلامت پیشگام

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
توشه‌ای با محتوای فعالیت تیمی
توشه‌ای با محتوای فعالیت تیمی
97/11/06 - 08:37
 سیستم‌های ضد ارتعاش به نانوساخت‌ها کمک می‌کند
سیستم‌های ضد ارتعاش به نانوساخت‌ها کمک می‌کند
97/05/01 - 22:52
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: