برگزاری نخستین دوره المپیک فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران

برگزاری نخستین دوره المپیک فناوری در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 100445
نخستین دوره المپیک فناوری با حضور برترین‌های حوزه‌های هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک، ربات‌های جنگجو و پهپاد از اول تا هفتم آبان ماه 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، مراسم افتتاحیه المپیک در روز اول آبان و مراسم اختتامیه با حضور شخصیت‌های برجسته در پایان روز هفتم آبان برگزار خواهد شد. 

مراسم افتتاحیه این رویداد روز سه شنبه اول آبان 1403 ساعت 14 تا 16 در مرکز همایش های پارک فناوری پردیس برگزاری می شود. در این مراسم گزارشی از روند برگزاری بخش های مختلف المپیک ارائه می‌شود.

المپیک فناوری، بستری برای شناسایی استعدادهای برتر فناوری در کشور است که ترویج رقابت در حوزه های فناوری، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه های برگزاری المپیک و معرفی این استعدادها به شرکت های فناور و دانش بنیان از اهداف برگزاری این رویداد است.

بخش‌های رقابتی، بوت کمپ‌های تخصصی، ایستگاه کار و اشتغال و استیج‌های تخصصی از بخش های اصلی المپیک فناوری 1403 است.

این رویداد در بخش رقابتی در شش رشته اصلی شامل هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک، ربات های جنگجو و پهپاد برگزار می‌شود. هر کدام از این حوزه های اصلی از چندین لیگ مختلف تشکیل شده تا حیطه‌های مختلف تخصصی را در هر حوزه پوشش دهد.

بر این اساس، رقابت‌های برنامه‌نویسی شامل لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت‌های هوش مصنوعی شامل لیگ‌های پردازش متن، پردازش داده و پردازش تصویر و رقابت‌های رباتیک شامل لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده است.

همچنین رقابت‌های پهپادی شامل لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری لیگ Red Team و Blue Team، لیگ CTF برنامه ریزی شده است. ربات های جنگجو نیز در سه لیگ سبک‌وزن، سنگین‌وزن و دانش‌آموزی به رقابت می پردازند. قوانین هر یک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی است و برای داوری از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت به عمل آمده است.

 اختتامیه اولین المپیک فناوری منطقه بین المللی نوآوری ایران، روز دوشنبه 7 آبان 1403 ساعت 14 تا 17 با حضور شخصیت های برجسته کشوری و معرفی برترین های هر حوزه در سالن چندمنظوره پارک فناوری پردیس (منطقه بین‌المللی نوآوری ایران) برگزار می شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای حضور در مراسم اختتامیه می‌توانند به نشانی olympics.tech مراجعه کنند. همچنین کد تخفیف 100 درصدی برای حضور در مراسم اختتامیه با عنوان tech100 در نظر گرفته شده است.

#20

بیشتر بخوانیم