بازار داخلی ورق‌های پوشش‌دار رونق گرفت و زنگ‌زدگی قطعات فولادی کاهش یافت

بازار داخلی ورق‌های پوشش‌دار رونق گرفت و زنگ‌زدگی قطعات فولادی کاهش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73357
کاربرد زیاد ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلف، جمعی از فناوران کشور را به تولید این محصولات و رونق دادن بازار داخلی آن ترغیب کرد.

شرکت صنایع هفت الماس مجموعه‌ای دانش‌بنیان است که با اتکا به توان متخصصان و فناوران داخلی، بازار واردات ورق‌های گالوانیزه را از رونق انداخت و امروز با تلاش این صنعتگران، بیش از 15 درصد نیاز داخلی به ورق‌های گالوانیزه با محصولات ایرانساخت تامین می‌شود. البته محصولات این مجموعه فناور راهی بازارهای جهانی نیز شده است.

ورق‌های گالوانیزه به دلیل پوشش خاصی که دارند دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. زنگ زدگی، اکسیداسیون و خوردگی این محصولات عواملی هستند که به تدریج فولاد را از بین می برند و باعث ایجاد خسارت می شوند؛ اما ورق‌های گالوانیزه به دلیل پوشش خاصی که دارند، دچار زنگ زدگی نمی شوند. گالوانیزه کردن فولاد به دو طریق خوردگی فولاد را به تعویق می اندازد. اول اینکه با ایجاد یک لایه میانی مابین رطوبت هوا و فولاد از تشکیل اکسید و نهایتا زنگ زدگی جلوگیری می کند. دوم، در مواردی ممکن است آهن موجود در فولاد در معرض خوردگی گالوانیکی قرار گیرد.

نصرالله ایزدپناه مدیر عامل شرکت صنایع هفت الماس درباره محصولات تولیدی شرکت، گفت: سال 75 فعالیت خود را در حوزه تولید انواع ورق گالوانيزه و ساير مقاطع فولادی آغاز کردیم. این ورق‌ها مشتریان زیادی از صنایع مختلف دارد.

به گفته وی، این ورق‌ها در صنایعی چون ساختمان، لوازم خانگی، کامپیوترها و لوازم الکترونیکی، خودروسازی، برشکاری، برق و وسایل گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارند. ورق‌های تولید شده در مجموعه ما منطبق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته می‌شوند.

این فعال فناور درباره مزایای استفاده از این ورق‌ها در صنایع، گفت: عمر مفید این ورق‌ها در محیط‌هایی که میزان خوردگی و زنگ زدگی بالا باشد حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است در صورتی که ورق‌های معمولی عمر کوتاه‌تری دارند. همچنین فلزهایی که از پوشش‌های گالوانیزه استفاده می کنند به علت استفاده از ساختارهای ویژه از مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی و اصطکاک از خود نشان می دهند.

وی همچنین بیان کرد: واردات این ورق‌ها برای کشور هزینه زیاد دارد. با توجه به اینکه صنایع مختلفی نیز از این محصولات استفاده می‌کنند مصرف آنها در کشور زیاد است. به همین دلیل ساخت داخلی این ورق‌ها کشور را به خودکفایی می رساند و مانع خروج ارز کشور می‌شود. البته تحقق این موضوع به حمایت‌های بیشتر دولتی و اصلاح ساختارهای تولیدی در کشور نیاز دارد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ورق‌های فلزی صنایع رنگ‌ دانش‌بنیان گرفت
ورق‌های فلزی صنایع رنگ‌ دانش‌بنیان گرفت
99/09/10 - 13:09
ورق‌های فولادی پوشش‌دار «ایران‌ساخت» به بازارهای جهانی رسید
ورق‌های فولادی پوشش‌دار «ایران‌ساخت» به بازارهای جهانی رسید
99/07/05 - 07:17
«سرد» و «گرم» ورق‌های فولادی به صنعت رسید
«سرد» و «گرم» ورق‌های فولادی به صنعت رسید
98/04/05 - 11:16
بیشتر بخوانیم