سفر جمعی از معاونان و مدیران معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به استان مرکزی

سفر جمعی از معاونان و مدیران معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به استان مرکزی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 92094
جمعی از اعضای شورای معاونین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به استان مرکزی رفتند تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های زیست‌بوم فناوری و نوآوری، اقدامات برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در این استان را تسریع و بهبود بخشند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان ریاست جمهوری در  این سفر که هشتم و نهم مردادماه انجام شد، جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، میثم فرج اللهی، رئیس مرکز مدیریت طرحهای کلان و پیشران معاونت علمی، محمد جواد صدری مهر، مدیر دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، مجید حسنی پارسا، مشاور و مدیر حوزه معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، مزرعی فراهانی، معاون مطالعه و تصویب مرکز مدیریت طرح های کلان و پیشران معاونت علمی و فناوری حضور داشتند.
 
این هیات طی سفر به استان مرکزی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری استان و شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک از شرکت گداختار، کارخانه آب سنگین و شرکت ماشین سازی اراک  بازدید و طی جلسه ای با استاندار مرکزی و علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت زیست بوم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان مرکزی بحث و تبادل نظر کردند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی در این دیدار با بیان این که ظرفیت‌های استان برای توسعه دانش بنیان بسیار بالاست و حرکت قابل توجهی در این حوزه انجام شده افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاج مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی می‌دانند که این مهم دارای دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌ بنیان است.

وی افزود: در ابتدای تصدی دولت سیزدهم با همکاری جمعی از دانشگاه‌ها و با محوریت دانشگاه صنعتی اراک نقشه راه علمی، فناوری و نوآوری استان مرکزی تدوین و نقش همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشخص شد. همچنین با دعوت از صنایع و فناوران استان جهت پیوستن به نهضت دانش بنیان و رویکرد جدی دولت، حرکت قابل توجهی در این حوزه انجام شده است.

در این نشست تصمیم گرفته شد که بخشی از کارخانه نوآوری اراک به توافق نامه استانداری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه شود.
 
بازدید از « شرکت مانا انرژی» که بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور است و با هدف تولید ویفر سلول، پنل خورشیدی، نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ در ناحیه صنعتی شهید سعیدی واقع در استان مرکزی (خمین) راه اندازی شده تز دیگر برنامه های این سفر بود که طی آن در خصوص مشکلات و دغدغه‌های موجود در این زیست‌بوم بحث و تبادل نظر شد.

این هیات همچنین از شرکت تکوین آزمایش پارسه بازدید کردند که طی آن مقرر شد که شرکت در چند ماه آینده جهت جذب نیروی انسانی اقدام نماید.
 
#20
 
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
سفر استانی جمعی از معاونان و مدیران معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به کرمان
سفر استانی جمعی از معاونان و مدیران معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به کرمان
02/04/26 - 14:30
آغاز سفرهای استانی معاونان و روسای مراکز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
آغاز سفرهای استانی معاونان و روسای مراکز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
02/04/14 - 10:23
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد اراک شد
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد اراک شد
95/06/08 - 09:59
بیشتر بخوانیم