شیوع کرونا در دانشگاه‌ها را روی دانشجویان بین‌المللی بست

شیوع کرونا در دانشگاه‌ها را روی دانشجویان بین‌المللی بست


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72657
به دلیل محدودیت‌ها و نگرانی‌های گسترده ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نتوانستند برای ترم پاییز 2020 به دانشگاه بروند.

بیش از 138 دانشجوی ورودی بین‌المللی دانشگاه نوتردام، تحت تأثیر عوارض و چالش‌های ناشی از همه‌گیری قرار گرفتند که به آنان اجازه نمی داد در ترم تحصیلی به دانشگاه برسند.

بسیاری  از دانشجویان بین‌المللی که سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، بخشی از سرفصل‌های درسی خود را پشت سر گذاشته بودند، به دلیل مشکلات پردازش ویزا نتوانستند در ترم جدید پذیرش شوند و تحصیلات خود را ادامه دهند. بر همین اساس، نگرانی‌ها بابت عدم پذیرش و رد شدن درخواست ویزا به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، در دانشجویان افزایش یافته است.

در برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله دروس علوم پایه که واحدهای درسی باید حضوری و به صورت عملی گذرانده شود، دانشجویان برای گذراندان دروس و به پایان بردن دوره تحصیلات خود با مشکل جدی مواجه شدند. همچنین سفارت نیز درخواست‌های مصاحبه برای صدور ویزای دانشجویی را به طور مکرر لغو می‌کند.

مشکلات مالی یکی دیگر از چالش‌های دانشجویان بین‌المللی است و یافتن فرصت‌های اشتغال در این دوره دشوارتر از گذشته به نظر می‌رسد.

تجربه دانشجویان بین‌المللی نشان داده است که ارتباط و تعاملی که در دوران دانشجویی و فعالیت دانشگاه‌ها وجود داشت اکنون به کم‌ترین میزان ممکن رسیده است و انزوا از جامعه در این دوران شدت گرفته است.

دانشجویان بین‌المللی با اشاره به این‌که کلاس‌های آنلاین کیفیت دوره‌های آنلاین برخوردار نبوده و معیارهای ارزیابی این دوره‌ها نسبت به دوره های قبلی من پیچیدگی کمتری داشت، عنوان کردند که اکنون سطح تعامل دانشجویان بین‌المللی و دانشگاه، پایین‌ترین میزان را تجربه می‌کند.

منبع: سایت خبری و تحلیلی observer

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
شیوع کرونا سفر و تحصیلات بین‌المللی را متحول کرد
شیوع کرونا سفر و تحصیلات بین‌المللی را متحول کرد
99/07/08 - 16:23
آمریکا راه آموزش آنلاین دانشجویان بین‌المللی را سد کرد
آمریکا راه آموزش آنلاین دانشجویان بین‌المللی را سد کرد
99/07/05 - 09:32
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
99/06/24 - 10:46
بیشتر بخوانیم