دانش‌بنیان‌ها با مطالعه بازار به فروش محصولات کمک می‌کنند

دانش‌بنیان‌ها با مطالعه بازار به فروش محصولات کمک می‌کنند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73419
یک شرکت دانش‌بنیان از طریق تهیه و تدوین طرح‌های امکان سنجی و مطالعات بازار دقیق، توانسته بیش از 10 کسب و کار موفق ایجاد کند.

علیرضا حجازی‌فر مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب ایرانیان، گفت: این شرکت در زمینه تجاری‌سازی ایده و اجرای کامل آن فعالیت دارد. یعنی صد درصد فرایند ایده‌پردازی، تا اجرا و نظارت بر تولید یا عرضه خدمات، در این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب ایرانیان، در ادامه افزود: در این شرکت دانش‌بنیان به  ایده‌پردازان، استارتاپ‌ها و مدیران شرکت‌های نوپا به همراه سرمایه‌گذاران خدمات مختلفی ارائه می‌شود. یکی از این خدمات، ارائه ایده‌های سرمایه‌گذاری است. برخی از سرمایه‌گذاران، به دنبال ایده و طرح خوب برای سرمایه‌گذاری هستند.

حجازی‌فر ضمن اشاره به خدمات مختلف این شرکت دانش‌بنیان، گفت: ارائه ایده، ایده‌پردازی برای سرمایه‌گذاری، انجام مطالعات پیش‌سرمایه‌گذاری، انجام تحقیقات بازار، تهیه و تدوین و امکان سنجی طرح‌های توجیهی، مشاوره اخذ کلیه مجوزهای تولید، شناسایی و تامین ماشین‌آلات صنعتی، مدیریت و  نظارت و کنترل سرمایه‌گذاری، از جمله برخی از خدمات ارائه شده در این مجموعه دانش‌بنیان است.

این فعال دانش‌بنیان ضمن تاکید بر ارائه داده‌های مدقن و علمی در گزارشات این شرکت، افزود: علاوه بر این موارد، برخی خدمات مانند برگزاری دوره‌های آموزشی و عارضه‌یابی نیز در این شرکت، انجام می‌گیرد. به صورت کلی نیز خدمات گیرندگان از این شرکت به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: یک دسته از خدمات‌گیرندگان برای اخذ تسهیلات نیازمند طرح‌های توجیهی هستند. برخی دیگر نیز سرمایه در اختیار دارند، اما نیاز به ایدهای اجرایی دارند، برای این دسته از افراد نیز ایده آنها پخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب ایرانیان، ضمن توضیح بیشتر در مورد فرایند امکانسنجی و گزارش‌نویسی تحقیقی در این مجموعه، گفت: در 90 درصد از مطالعات انجام گرفته توسط این شرکت، به سرمایه‌گذار توصیه می‌شود که در آن طرح یا ایده سرمایه‌گذاری نکند. دلیل این گزارش منفی ممکن است به خاطر اشباع شدن بازار، بحث‌های فنی و یا مشکلات مالی باشد.

حجازی‌فر همچنین بیان کرد: امیدوار هستیم در آینده با ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری، فرایند سرمایه‌گذاری با کمک گرفتن از مشاوران خبره  مجرب انجام گیرد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
محصولات دانش‌بنیان‌ها در بازار دائمی افغانستان به فروش می‌رسد
محصولات دانش‌بنیان‌ها در بازار دائمی افغانستان به فروش می‌رسد
99/09/05 - 10:01
دانش‌بنیان‌ها با شرکای خارجی تعامل می‌کنند
دانش‌بنیان‌ها با شرکای خارجی تعامل می‌کنند
99/07/16 - 12:35
دانش‌بنیان‌ها در کنفرانس آنلاین براتیسلاوا شرکت می‌کنند
دانش‌بنیان‌ها در کنفرانس آنلاین براتیسلاوا شرکت می‌کنند
99/07/12 - 08:45
بیشتر بخوانیم