فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری گرد هم آمدند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند

فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری گرد هم آمدند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 73253
«پردیس سامیت» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان فعالان زیست‌بوم نوآوری شد تا ضمن تعامل، تجربه‌های خلاقانه خود را بیان کنند.

این رویداد، به مدت 2روز میزبان فعالان بخش‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران بود. در این رویداد ضمن آموختن راه و رسم فعالیت در حوزه نوآوری، زمینه تعامل و هم‌افزایی میان شرکت‌کنندگان ایجاد شد.

این رویداد با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های تردد و تجمع، با رعایت سازوکارهای بهداشتی برگزار شد. رویداد پردیس سامیت 2021 در روره پیشین این رویداد، روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال گذشته قبل از شیوع کرونا برگزار شد.

برگزاری به شکل کمپ استارتاپی

پردیس سامیت بر ارتباط بین افراد و شبکه‌سازی استوار است و بنابراین، به صورت حضوری با مشارکت جمعی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود. بر اساس همین ضرورت بود که پردیس سامیت امسال توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر مبنای الگوی کمپ استارتاپی برگزار شد. حدود 60 چادر تک نفره برای استقرار شرکت‌کنندگان برپا شد و  که مورد استقبال بیش از 300 مخاطب قرار گرفت.

استارتاپ‌های جوان پای درس کهنه‌کارهای کسب و کار

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰ پانل و سخنرانی در پردیس سامیت 2021 بیان کرد: محوریت تمامی این پنل‌ها و سخنرانی‌ها، مشکلات و آسیب‌های موجود در زیست‌بوم نوآوری با محوریت شتابدهنده‌ها، فضاهای کاری اشتراکی و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی بود. همچنین موضوعاتی مانند چالش‌های جذب سرمایه از سوی استارتاپ‌ها و همچنین از نگاه سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفت.

وی، با اشاره به حضور شتابدهنده‌ها، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و مدیران، مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق گفت: در این رویداد، مدیران عامل شرکت‌های برند به عنوان سخنرانان این پانل‌ها تجربه، دانش و توانمندی‌های خود را با شرکت‌کنندگان و استارتاپ‌های حاضر در رویداد، مطرح کردند.

رقابت استارتاپ‌ها

مدیر کل شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد رقابت استارتاپی را بخش تازه‌ای در پردیس سامیت 2021 عنوان کرد و افزود: پیش از برگزاری رویداد با انتشار فراخوانی، شتابدهنده‌های عضو مرکز شتابدهی نوآوری یکی از استارتاپ‌های موفق عضو خود را برای حضور در این رقابت معرفی کردند. استارتاپ‌های معرفی شده در این رویداد به مدت 2روز در حضور داوران خود را معرفی کردند.

وی افزود: استارتاپ «رپید ایکس» از شتابدهنده «بندالب»، استارتاپ «پشتیبان» از شتابدهنده «گرین وب» و استارتاپ «لینوم» از شتابدهنده «تریگ آپ»، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

انتخاب فضاهای کاری اشتراکی برتر از نگاه استارتاپ‌های مستقر در آنها

در رویداد امسال، 16 فضای کار اشتراکی عضو مرکز شتابدهی نوآوری از جنبه‌های مختلف و امکانات و خدماتی که ارائه می‌کنند، با رای و نظر تیم‌ها و افراد مستقر در آنها مورد نظرسنجی قرار گرفتند و بهترین فضاهای کاری اشتراکی مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری، انتخاب شدند.

فضاهای کاری اشتراکی«پویتک» و «آبی سفید» هر دو از اصفهان در رتبه اول و دوم و دو فضای کاری «فینوا» و «پارادایس‌هاب» هر دو از تهران به طور مشترک، در رتبه سوم این نظرسنجی قرار گرفتند.

برگزاری یک برنامه مشترک با انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان بخش جدیدی امسال به رویداد پردیس سامیت اضافه شد. این برنامه مشترک با انجمن VC در قالب یک گردهمایی سالانه برگزار شد و مدیران عامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در روز اول در بخش هایی از رویداد پردیس سامیت حضور داشتند و به ارائه دیدگاه‌هایشان در قالب نشست‌ها و سخنرانی‌هایی پرداختند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیش از 27 نیاز فناورانه صنایع نان و غلات مطرح شد و 124 شرکت‌ دانش‌بنیان به آن‌ها پاسخ داد
بیش از 27 نیاز فناورانه صنایع نان و غلات مطرح شد و 124 شرکت‌ دانش‌بنیان به آن‌ها پاسخ داد
99/12/16 - 08:54
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند
99/12/11 - 13:26
زیست‌بوم نوآوری خیام افتتاح شد
زیست‌بوم نوآوری خیام افتتاح شد
98/12/06 - 15:39
بیشتر بخوانیم