نیازهای صنعت لاستیک شناسایی می‌شود تا فناوران ایده‌های خود برای رفع آنها را ارائه دهند

نیازهای صنعت لاستیک شناسایی می‌شود تا فناوران ایده‌های خود برای رفع آنها را ارائه دهند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72075
رویداد مجازی ارائه نیازهای صنعت لاستیک با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت برگزار می‌شود.

مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت لاستیک نیز علی‌رغم دارا بودن سرمایه انسانی و صنعتی ارزشمند و بازار گسترده با نیازمندی‌هایی در زمینه مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز فرایند تولید روبه‌رو است. بر این اساس، این صنعت از ظرفیت بالایی برای تمرکز و توجه بیشتر به توسعه زنجیره تامین و ارزش برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه صنایع ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و ایده‌های نوآورانه است. ایجاد ارتباط موثر بین صنعت به عنوان طرف تقاضا، دانشگاه و شرکت‌های توانمند طرف عرضه و دارای دانش نتیجه‌بخش‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مدل برای رفع نیازهای فناورانه کشور را ایجاد می‌کند.

در این مدل، نیازهای فناورانه صنایع مختلف احصاء می‌شود. سپس برنامه‌ریزی دقیق برای اقدامات هدفمند موردنیاز صورت می‌پذیرد و در پایان، از توان پژوهشگران و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع این نیازها استفاده می‌شود.

به همین منظور، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در نظر دارد، با هدف حمایت از توسعه زنجیره تامین حوزه لاستیک «رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه لاستیک» را برگزار کند.

در این رخداد ملی، در مرحله اول نیازمندی‌های فناورانه شرکت‌های حوزه لاستیک شناسایی می‌شود و سپس فعالان فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و هسته‌های فناور دانشگاهی و دیگر فعالان نوآور این حوزه، قابلیت‌ها و ایده‌های خود را به منظور برطرف کردن نیازهای شرکت‌های صنعتی ارائه می‌کنند. در صورت ایجاد توافق میان شرکت‌های فناور و مجموعه‌های بزرگ فعال در صنعت لاستیک توافق و همکاری فناورانه بین آنها شکل می‌گیرد.

طرح‌های برگزیده این رویداد که قابلیت بومی‌سازی نیازهای مورد نظر این صنعت را داشته باشند. پس از ارزیابی‌های لازم و در صورت تصویب مورد حمایت مادی و معنوی ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت قرار می‌گیرند.

این رویداد در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری در صندوق نوآوری و  شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

 پایان پیام/33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
یک رونمایی فناورانه| 62 چالش صنعت لاستیک توسط فناوران رفع می‌شود
یک رونمایی فناورانه| 62 چالش صنعت لاستیک توسط فناوران رفع می‌شود
99/02/30 - 10:07
رفع نیازمندی‌های فناورانه صنعت فولاد با شرکت‌های دانش‌بنیان
رفع نیازمندی‌های فناورانه صنعت فولاد با شرکت‌های دانش‌بنیان
97/10/04 - 08:11
معاونت علمی در جهت تشویق سرمایه‌گذاران در راه علم و فناوری قدم برمی‌دارد
معاونت علمی در جهت تشویق سرمایه‌گذاران در راه علم و فناوری قدم برمی‌دارد
95/12/14 - 10:39
بیشتر بخوانیم