مواد شیمیایی ایران‌ساخت به تولید محصولات در صنعت پتروشیمی کمک کرد

مواد شیمیایی ایران‌ساخت به تولید محصولات در صنعت پتروشیمی کمک کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 73983
یک شرکت دانش‌بنیان با ساخت چند نوع ماده شیمیایی و کاتالیست جدید گامی نوین در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور برداشت.

محمد رضا  سویزی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریا شیمی رسا گفت: در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، فرایندهای مختلفی برای تولید محصولات انجام می‌گیرد. کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی از جمله مواد مورد نیازی هستند که برای تولید محصولات مختلف در این صنایع مورد نیاز هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریا شیمی رسا، ادامه داد: با توجه به اهمیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اقتصاد کشور ما لازم است که این اقلام حیاتی در داخل کشور تولید شود و در این مورد نیازمند واردات نباشیم. بر این اساس تلاش کردیم تا با ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه منسجم و پویا در داخل شرکت، تحقیقات مقدماتی لازم را در این حوزه انجام دهیم.

این فعال زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور ضمن توضیح دیگر زوایای اهمیت  کاتالیست‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در شرکت، تصمیم گرفتیم تولید چند نمونه از این محصولات را آغاز کنیم.

وی افزود: آنتیموان تری اکسید، کاتالیست CMB و کبالت استات، از جمله محصولات دانش‌بنیان شرکت در این حوزه هستند. هر کدام از این محصولات در قسمت‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، کاربرد دارد. برای مثال کاتالیست CMB در تولید پلیمرهای مورد نیاز برای تولید ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سویزی، ضمن تاکید بر لزوم بومی‌سازی همه کاتالیست‌ها در کشور، گفت: در حال حاضر با حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سالانه چند صد تن انواع کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز در صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی در این شرکت تولید می‌شود. در نمایشگاه حمایت از ساخت تولید داخل نیز قرارداد فروش 1000 تن کاتالیست به امضاء رسید.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریا شیمی رسا همچنین بیان کرد: محصولات ما به صورت عمومی قیمت کمتری از نمونه مشابه خارجی دارد. در حال حاضر تجهیزات لازم برای توسعه خطوط تولید خریداری شده است و در ابتدای سال جدید، ظرفیت تولید شرکت به 4 برابر ظرفیت فعلی، افزایش می‌یابد. همچنین امیدوار هستیم سبد محصولات خود را متنوع‌تر سازیم.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دستاورد| ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ساخت داخل
دستاورد| ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ساخت داخل
03/04/05 - 08:41
دانش‌بنیان‌ها تولید فوم‌های ضدآتش را ایران‌ساخت کردند
دانش‌بنیان‌ها تولید فوم‌های ضدآتش را ایران‌ساخت کردند
99/12/25 - 09:38
 ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
ساخت قطعات پیچیده و راهبردی صنعت نفت و گاز در کشور امکان‌پذیر شد
95/06/29 - 11:17
بیشتر بخوانیم