هوشمندسازی؛ عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی در پایانه‌های مرزی نظم می‌گیرد

هوشمندسازی؛ عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی در پایانه‌های مرزی نظم می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77337
ستاد توسعه فناوری­های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکارها برای حل مشکلات ترانزیتی کشور را ارائه می‌دهد.

سازمان راهداری کشور میزبان جمعی از فعالان و فناوران حوزه حمل و نقل جاده ای شد تا با برگزاری نشستی راهکارهای هوشمندسازی پایش ناوگان ترانزیت در این بخش بررسی شود.

اما دلیل برگزاری این نشست چه بود. در 4 ماه نخست سال جاری شاهد افزایش قابل توجه حجم تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه­های مرزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. این امر به دلایلی چون افزایش واردات و صادرات رخ داد و چالش هایی مانند تشکیل صف­های طولانی کامیون­های ترانزیتی در پایانه­های مرزی و عدم پایش دقیق ناوگان ترانزیت و حمل و نقل بین­المللی را بوجود آورده است.

بر این اساس طرح «بررسی راهکارهای هوشمندسازی پایش ناوگان ترانزیت در بخش حمل و نقل جاده­ای» از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ارائه شد تا اقدامی موثر برای حل این چالش ها باشد. قرار است این طرح با استفاده از ظرفیت یکی از شرکت­های زیست بوم حمل و نقل هوشمند کشور انجام شود.

در این نشست راهکارها بررسی شد و حاضران به نتیجه رسیدند که برای اجرای هر چه بهتر کار از ظرفیت مشاوره­ای تمامی ذینفعان کلیدی مانند گمرک جمهوری اسلامی ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد ایران، سازمان انرژی اتمی، شرکت نفت باید بهره برده شود. این طرح به عنوان راهکار مشترک ستاد و سازمان راهداری کشور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز(به عنوان یکی از مهمترین ذینفعان حوزه ترانزیت بین­المللی) ارائه می شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 لبخند آسمان چگونه شکل می‌گیرد
لبخند آسمان چگونه شکل می‌گیرد
97/07/11 - 12:10
خلیج فارس گلوگاه انرژی کشور است
خلیج فارس گلوگاه انرژی کشور است
97/04/05 - 11:31
توسعه سواحل مکران ابزاری مفید برای رسیدن به توسعه
توسعه سواحل مکران ابزاری مفید برای رسیدن به توسعه
94/11/21 - 10:31
بیشتر بخوانیم