یک نماینده مجلس: حمایت از شرکت‌های خلاق تضمین‌کننده رشد نوآوری است

یک نماینده مجلس: حمایت از شرکت‌های خلاق تضمین‌کننده رشد نوآوری است


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 76248
یک نماینده مجلس حمایت همزمان از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را تامین کننده رشد توامان نوآوری و خلاقیت در کشور خواند.

سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم در حوزه انتخابیه رشت، در اینباره گفت: یکی از الزمات استحکام بخشی هر چه بیشتر فرایندهای مرتبط با امنیت ملی، توسعه همه جانبه فناوری در کشور است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ما در کشور بیش از هر زمان به توسعه زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت در کشور نیاز داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افزایش کمی و کیفی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به معنای توسعه نفوذ هر چه بیشتر فناوری در صنایع و صنوف مختلف کشور است. در بسیاری از صنایع دیگر نمی‌توان به روش‌های سنتی به امر تولید ادامه داد و نیازمند نوزایی هستیم، این نوزایی نیز تنها در سایه فعالیت‌های نخبگان کشور و تاسیس شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور ممکن است.

آقازاده ضمن تاکید بر ایجاد بسترهای حمایتی گسترده، گفت: مجلس شورای اسلامی توجه ویژهای به این حوزه دارد و در مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز زحمات قابل توجهی برای اعتلای فناوری و خلاقیت در کشور کشیده شده است. هم‌افزایی این دونهاد و همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط می‌تواند ایجاد کننده تحولی اساسی در این بخش باشد. قرار گرفتن ما در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها، وظیفه همه ما را در این بخش دوچندان می‌کند.

این عضو قوه مقننه با اشاره به نقش اشتغال‌زایی فناوری و خلاقیت، افزود: شرکت‌های خلاق نیز در حوزه‌های بسیار سودمندی مانند گیاهان دارویی، میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری و گردشگری فعال هستند. بدون شک حمایت همزمان از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان رشد همزمان اشتغال و شاخص‌های اقتصادی را به همراه دارد.

وی گفت: استان گیلان و رشد نیز استعدادهای بسیاری را در خود جای داده است. حمایت از این استعدادها و رشد شرکت‌های خلاق، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مانند گردشگری، ایجاد صنایع سازگار با محیط زیست و تحقیقات پیشرفته کشاورزی، می‌تواند چهره این ناحیه از کشور را دگرگون سازد.  

 

 مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
یک نماینده مجلس: عملکرد شرکت‌های خلاق در دوره کرونا قابل تحسین است
یک نماینده مجلس: عملکرد شرکت‌های خلاق در دوره کرونا قابل تحسین است
00/03/29 - 11:07
گسترش زیست بوم شرکت‌های خلاق؛ ظرفیت مناسبی در مجلس ایجاد شد
گسترش زیست بوم شرکت‌های خلاق؛ ظرفیت مناسبی در مجلس ایجاد شد
99/12/10 - 11:31
پیشرفت کشور؛ قانون بستر توسعه شرکت‌های خلاق را فراهم می‌کند
پیشرفت کشور؛ قانون بستر توسعه شرکت‌های خلاق را فراهم می‌کند
99/11/04 - 09:56
بیشتر بخوانیم