system
5 شرکتی که با فناوری‌های هوشمند به کاهش آمار سرقت خودرو کمک می‌کند را بشناسید
5 شرکتی که با فناوری‌های هوشمند به کاهش آمار سرقت خودرو کمک می‌کند را بشناسید

5 شرکتی که با فناوری‌های هوشمند به کاهش آمار سرقت خودرو کمک می‌کند را بشناسید


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 71920
طراحی و تولید سیستم‌های دزدگیر، ضد سرقت و هشدار سرقت با دانش علمی و تخصصی 5 شرکت دانش‌بنیان روندی رو به رشد گرفت.

افزایش آمار سرقت و دزدی در جوامع، امنیت خاطر را از مردم می‌گیرد و توانمندی نهادهایی که وظیفه تامین امنیت جامعه را به عهده دارند، زیر سوال می‌برد؛ به همین دلیل همه کشورها در تلاش برای یافتن راه‌های کاهش این سرقت‌ها و استفاده از ابزارهای نوین برای کنترل آن هستند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای کمک به این حوزه مهم و استراتژیک در تلاش است تا با استفاده از توان دانش‌بنیان های کشور و حمایت از تولید محصولات ضد سرقت در حوزه حمل‌ونقل  نقشی تاثیرگذار در این حوزه داشته باشد. بر همین اساس هم 5 شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه طراحی و تولید سیستم‌های دزدگیر، ضد سرقت و هشدار سرقت مورد حمایت این ستاد قرار دارد. در ادامه با این شرکت‌ها آشنا می‌شویم.

 

1.رصد لحظه ای خودرو

شرکت راد هوش افزا یکی از این شرکت‌ها است که در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی مستقر است و در زمینه انفورماتیک و مکاترونیک فعالیت می‌کند. هوشمندسازی، رباتیک، اتوماسیون صنعتی، مهندسی پزشکی و شهر الکترونیک زمینه‌های کاری این شرکت است.

نرم‌افزار ردیاب این شرکت به رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه شخصی کمک می‌کند تا ایمنی خودروی خود را در هر لحظه رصد کنند. در صورتی که خودروی شخصی در اختیار فرد دیگری باشد، می‌توان با استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه در هر لحظه از وضعیت خودرو، موقعیت مکانی، سرعت لحظه‌ای و متوسط در طول مسیر و بسیاری از اطلاعات دیگر مطلع شد.

یکی از ویژگی‌های مفید این ردیاب‌ها این است که با استفاده از آن می‌توان نسبت به خاموش و یا روشن کردن خودرو در هر نقطه از شهر یا کشور اقدام کرد. بنابراین فرد در صورت سرقت خودروی خود می‌تواند به سرعت نسبت به خاموش کردن خودرو از طریق اینترنت تلفن همراه اقدام کند و باعث جلوگیری از روشن شدن مجدد و در نتیجه به سرقت رفتن خودرو شود.

2.طراحی انواع ردیاب خودرو

شرکت ره نگار گستر کارآفرین هم شرکت دیگری است که به این حوزه ورود کرده است. این شرکت در حوزه بازرگانی و فروش سخت‌افزار مدیریت ناوگان و ارائه خدمات مربوط به ردیابی فعالیت دارد. ردیاب خودروی کانکاس، ردیاب خودروی 202، ردیاب خودروی 920، ردیاب خودروی 900 و غیره از جمله محصولات این شرکت است.

این شرکت فعالیت خود را در حوزه بررسی سیستم‌های ردیابی مدیریت ناوگان و بررسی برندهای سخت‌افزاری کشورهای مختلف جهان گسترش داده است.

3.تولید سیستم‌های ضد سرقت

شرکت فرجاد سیستم پرداز هم شرکت دیگری است که در حوزه طراحی و تولید سیستم‌های دزدگیر، ضد سرقت و هشدار سرقت فعالیت دارد. ردیاب خودرو از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

این سیستم یک دستگاه الکترونیکی است که موقعیت خودرو (سواری ، کامیون ، اتوبوس و ... ) را ارسال می‌کند. موقعیت ارسال شده توسط دستگاه ردیاب خودرو را می‌توان از طریق سایت ردیابی یا گوشی موبایل بر روی نقشه دید. این دستگاه بسته به نوع و مدل آن، قابل نصب بر روی هر وسیله نقلیه‌ای از قبیل سواری، کامیون، اتوبوس، کامیونت، ماشین آلات کشاورزی، دستگاه های راه سازی ، موتورسیکلت و دوچرخه است.

ردیاب شخصی یا ردیاب شخص هم یک دستگاه الکترونیکی است که با دریافت سیگنال‌های ماهواره‌های جی پی اس (GPS) موقعیت خود را به صورت طول وعرض جغرافیایی محاسبه می کند. عملکرد ردیاب شخصی به صورت کلی مشابه ردیاب خودرو است با این تفاوت که ردیاب شخصی در ابعاد کوچکتر وجود دارد و قابلیت حمل در جیب یا کیف شخص را دارد.

دزدگیر ماهواره‌ای هم محصول بعدی این شرکت است. دزدگیر جی پی اس (دزدگیر ماهواره ای) به سیستمی گفته می‌شود که علاوه بر قابلیت‌های رایج دزدگیر ماشین، این قابلیت را دارد که وضعیت و موقعیت دقیق خود را به مالک ماشین اطلاع دهد. همچنین با استفاده از سیم کارتی که روی آن قرار دارد هر گونه اتفاق مرتبط به امنیت خودرو نظیر ضربه، جابجایی ماشین، باز شدن درب ها یا روشن شدن ماشین را بدون محدودیت برد به صاحب ماشین اعلام می‌کند.

 

4.کنترل خودرو از راه دور

گروه آرشین هم با طراحی چند محصول دانش‌بنیان به این حوزه ورود کرده است. یکی از محصولات آنها طراحی سیستم‌های امنیت اماکن و دزدگیر است. این سیستم از اجزای متفاوتی چون سنسورهای در و پنجره، سنسورهای حرکتی (بی‌سیم یا سیمی)، دوربین‌های امنیتی (بی‌سیم یا سیمی)، آژیر یا زنگ خطر، سنسور شیشه، سنسور آب، سنسورهای دود و حرارت، سنسورهای گاز طبیعی و گاز CO2، ریموت کنترل برای کنترل از راه دور و پنل مرکزی تشکیل می‌شوند.

محصول دیگر این شرکت، ردیاب و دزدگیر خودرو است. محصولی که به تماس اضطراری، خاموش کردن از راه دور، هشدار حمل با جرثقیل، تاریخچه حرکت، مدیریت و سهمیه‌بندی سوخت و غیره مجهز است.

 

5.تامین امنیت ساختمان‌ها

شرکت دانش بنیان گستره پرداز هوشمند وستا هم با طراحی چند محصول در تلاش است تا امنیت را برای جامعه به ارمغان آورد. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به دزدگیر خودرو، دربازکن ساختمان و سیستم هوشمند ساختمان اشاره کرد.

دزدگیر خودرو دستگاهی است کامل که نقش ردیاب و دزدگیر را به صورت یکپارچه برای خودرو دارد و علاوه بر ویژگی‌های یک سیستم دزدگیر معمولی، از بستر مخابراتی شبکه موبایل و سرویس‌های مخابراتی SMS,WiFi استفاده می‌کند تا آن را به یک دزدگیر بسیار پیشرفته تبدیل کند.

همچنین این سیستم مجهز به گیرنده جی پی اس است و امکان ردیابی خودرو را به شما می‌دهد. دربازکن ساختمان این شرکت هم شما را قادر می کند با موبایل شخصی بدون نیاز به ریموت علاوه بر وای فای به وسیله پیامک هم درهای ساختمان را باز و بسته کنید. سیستم هوشمند ساختمان هم محصول دیگر این مجموعه فناور است که هدف اصلی آن به کارگيري BMS در ساختمانها  و بهره گيري از مزاياي اقتصادي و کاهش مصرف انرژي و ايجاد فضاي امن و آرام در آنها است.  

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
13 شرکت فناوری که در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل محصول تولید می‌کند را بشناسید
13 شرکت فناوری که در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل محصول تولید می‌کند را بشناسید
99/10/08 - 12:36
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در  دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
95/05/13 - 12:14
پیشرفته‌ترین سیستم تعلیقی خودرو توسط مخترع ایرانی ثبت بین‌المللی شد
پیشرفته‌ترین سیستم تعلیقی خودرو توسط مخترع ایرانی ثبت بین‌المللی شد
94/09/22 - 12:09
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: