ماده 1- سرفصلهای خدمات مشاوره و هیأتهای حل اختلاف
براساس دسته بندی حوزههای مختلف تجاریسازی و کسب و کار و با توجه به نیاز شرکتها و درخواست آنان، سرفصل ایستگاههای مشاوره و هیأت حل اختلاف به شرح زیر است:
مشاوره بیمهای و مالیاتی
1. مشاوره بیمه تامین اجتماعی
2. مشاوره مالیاتی
3. هیاتهای حل اختلاف بیمه تامین اجتماعی
4. هیاتهای حل اختلاف مالیاتی
• مشاوره عمومی و مدیریت
5. مشاوره ارجاع کار و معاملات دولتی (مناقصات)
6. مشاوره استراتژی و توسعه کسب و کار
7. مشاوره استقرار در مراکز رشد و پارکها
8. مشاوره استقرار در فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی استان تهران
9. مشاوره روابط عمومی و مدیریت ارتباط با مشتری
10. مشاوره روش های مذاکره با سرمایه گذار
11. مشاوره مدیریت و ساختار سازمانی
12. مشاوره منابع انسانی و آسیبشناسی
13. مشاوره ورود به بورس و فرابورس
14. مشاوره تامین مالی و سرمایهپذیری
• حقوقی و مالکیت فکری
15. مشاوره حقوقی (قراردادها و دعاوی)
16. مشاوره ثبت اختراع بین المللی
17. مشاوره ثبت علائم تجاری
18. مشاوره جستجو، تحلیل و استفاده از محتوای پتنت
19. مشاوره تخصصی قانون کار
20. مشاوره حقوق بینالملل
21. مشاوره حقوقی تبادل فناوری
• ارزیابی و توسعه محصول
22. مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات
23. مشاوره قیمت گذاری محصول
24. مشاوره اخذ پروانه بهداشتی ساخت
• توسعه و بازار فروش
25. مشاوره بازاریابی دیجیتال
26. مشاوره بازاریابی و فروش
27. مشاوره تحقیقات بازار
28. مشاوره بازاریابی بینالملل
29. مشاوره تحقیقات بازار بینالملل
• صادرات و واردات
30. مشاوره گمرک و واردات
31. مشاوره بازرگانی بینالمللی و فرایندهای صادرات
32. مشاوره استراتژی صادرات
33. مشاوره نقل و انتقال ارزی
34. مشاوره حمل و نقل بینالملل
35. مشاوره اصول و فنون مذاکرات و مکاتبات تجاری بینالملل
• توسعه فنی محصول
36. مشاوره توسعه فنی محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات
ماده 2- مدل حمایتی
الف) هر شرکت میتواند در یک سال از تعداد 25جلسه مشاوره (بصورت حضوری یا تلفنی یا مجازی یا مکاتبهای) و تا سقف 50 میلیون ریال استفاده نماید. همچنین سقف استفاده از خدمات هر یک از سرفصلهای ذکر شده در ماده 1، حداکثر برابر با 10 جلسه تا سقف 20 میلیون ریال در هر سال میباشد.
ب) برای استفاده از هر یک از سرفصلهای هیأت حل اختلاف نیز هر شرکت میتواند در سال 2 مرتبه تا سقف 20،000،000 ریال درخواست خدمت نماید.
ماده 3 -شرایط دریافت حمایت
شرکتهای دانش بنیان جهت ثبت درخواست به سامانه الکترونیکی به سامانه bizservices.ir مراجعه مینمایند. پس از تکمیل درخواست سایر هماهنگیهای لازم از طریق موسسه صورت خواهدگرفت.
تبصره 1- درخواستهای بیش از سقف حمایتی تعیینشده در ماده 2، تنها با پرداخت هزینههای مشاوره از سوی شرکتهای متقاضی امکانپذیر است.
تبصره 2- مبنای محاسبات برای هر جلسه معادل یک ساعت درنظر گرفته میشود. همچنین جلسات مشاوره مکاتبهای براساس زمان صرف شده توسط مشاور محاسبه خواهدگردید.
تبصره 3- پس از ثبت درخواست شرکت و تنظیم جلسه مشاوره از سوی موسسه، در صورت انصراف شرکت موظف است تا 48 ساعت قبل از تشکیل جلسه (حضوری، تلفنی، مجازی) مراتب را به موسسه اعلام نماید. در غیر این صورت انصراف از درخواست موجب کسر از اعتبار درنظر گرفته شده ذیل ماده 2 میگردد. همچنین در صورت عدم حضور شرکت در جلسه مشاوره حضوری یا عدم تماس نماینده شرکت در موعد مقرر جلسه مشاوره تلفنی و مجازی، به اندازه دو جلسه از اعتبار شرکت کسر خواهد گردید.
تبصره 4- موسسه در قبال نتایج حاصل از جلسات مشاوره و سایر تعاملات احتمالی فیمابین شرکت و مشاور، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.