3 شرکت جدید مورد حمایت قرار گرفتند تا محصولات حوزه شناختی تنوع بیش‌تری پیدا کند

3 شرکت جدید مورد حمایت قرار گرفتند تا محصولات حوزه شناختی تنوع بیش‌تری پیدا کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 81587
حمایت از فعالیت‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی شرکت‌های حوزه علوم شناختی سبب گسترش اطلاعات این حوزه، تنوع محصولات تولیدی و تجاری‌سازی آن‌ها می‌شود.

یکی از فعالیت‌های کارگروه توسعه فناوریها و ابزارهای نوین برای ارتباط دوسویه با مغز در سال‌های گذشته، حمایت از فعالیت‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی است. آن‌گونه که محمدحسین مقامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی می‌گوید، در دو سال گذشته، حمایت‌هایی به صورت غیرمستقیم از شرکت‌های گوناگون جهت حضور در نمایشگاه‌های جانبی کنگره‌ها و رویدادهای علمی کشور در نظر گرفته شد.

همچنین با توجه به جلسات متعددی که کارگروه توسعه فناوری‌ها و ابزارهای نوین برای ارتباط دوسویه با مغز به همراه نمایندگان شرکتهای دانشبنیان با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری برگزار کرد، انتظار می‌رود از انتهای امسال، اقدامات خوبی در خصوص صادرات برخی محصولات باکیفیت ساخت داخل انجام شود.

 

شناخت مراکز صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال

یکی از ضروریات تحقق یافتن چنین شرایطی که در زیرمجموعه مبحث توسعه زیرساخت‌ها قرار می‌گیرد، بحث شناسایی شرکت‌ها و مراکز صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال و موجود در کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از آنها برای توسعه فعالیت‌هایشان است.

این امر از طریق رصد مستمر محصولات و شرکت‌های شناختی و همچنین تعاملی که با مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شکل گرفته و دائما در حال پیگیری توسط کارشناسان این حوزه از ستاد است، صورت می‌گیرد. در این خصوص و در دو سال گذشته، علاوه بر حمایت‌هایی که از شرکت‌های قدیمی به عمل آمد، زمینه حمایت از 3 شرکت جدید در حوزه فناوری‌های شناختی نیز فراهم شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 پارادوکس انتخاب
پارادوکس انتخاب
96/08/30 - 11:09
حمایت از سه حوزه آینده‌ساز در فناوری‌های شناختی
حمایت از سه حوزه آینده‌ساز در فناوری‌های شناختی
96/08/20 - 11:48
استاندارد و بومی‌سازی مجموعه آزمون زبان‌پریشی انجام شد
استاندارد و بومی‌سازی مجموعه آزمون زبان‌پریشی انجام شد
94/11/26 - 11:58
بیشتر بخوانیم