4 محصول ایران‌ساخت در حوزه حمل و نقل هوشمند «نونمایی» شد

4 محصول ایران‌ساخت در حوزه حمل و نقل هوشمند «نونمایی» شد


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 84992
با برگزاری ششمین رویداد نونمایی، زمینه برای معرفی 4 محصول ایران‌ساخت در حوزه فناوری‌های حمل و نقل هوشمند فراهم شد

ششمین رویداد نونمایی در حوزه به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد تا 4 محصول ایران‌ساخت دانش‌بنیان و خلاق، در حوزه حمل و نقل هوشمند به مشتریان خود معرفی شده و زمینه تعامل بین این شرکت‌ها فراهم شود.

 

گامی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت

میلاد صدرخانلو رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس در این رویداد با اشاره به نقش نوآوری و فناوری‌ها در توسعه حملونقل هوشمند، هدف اصلی رویدادهای نونمایی را رسیدن محصولات ایران‌ساخت به بازار دانست و گفت: رویدادهای نونمایی با هدف ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و خلاق برگزار می‌شود و تلاش می‌کند تا فرصت و شرایطی مطلوب را برای عرضه این دستاوردها به مشتریان و بازارهای بالقوه، در حوزه‌های موضوعی گوناگون فراهم کند.

 

وی با اشاره به رویکرد نوآورانه و جدید رویدادهای نونمایی گفت: فرصتی مناسب برای حضور سایر شرکتهای بنیان، خلاق و فناور در کنار شرکتهای مستقر پارک فناوری پردیس، فراهم شده است و این آمادگی به طور کامل وجود دارد که شرکت‌های نقش آفرین در رویداد نونمایی، مورد حمایت‌های توسعه محصول، استقرار و بازارسازی قرار بگیرند.

صدرخانلو، با اشاره به برگزاری رویدادهای نونمایی در آینده و با موضوعات راهبردی، از برگزاری رویداد نونمایی در حوزه سلامت، زیرشاخه زیبایی و آرایشی و بهداشتی در شهریور ماه و رویداد نونمایی صنعت مالی در آذرماه سال جاری خبرداد.

 

امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری

فائزه تیموری مدیرعامل مجموعه نوروبیز به عنوان کارگزار اجرایی رویداد، از امضای 21 تفاهمنامه در حاشیه این رویداد خبرداد و گفت: این تفاهم‌نامه‌های همکاری زمینه را برای پیوند میان طرف‌های عرضه‌کننده فناوری با طرف تقاضا فراهم خواهد کرد و فرصتی فراهم می‌کند تا ضمن نیازهای فناورانه حوزه‌ای خاص، زمینه برای خلق ارزش افزوده و اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای نونمایی، به عنوان یک بستر فعال برای معرفی محصولات دانشبنیان و خلاق به مشتریان عنوان کرد: رویدادهای نونمایی، حوزه‌های گوناگون فناوری را هدف گرفته است و رویدادهای نونمایی در حوزه‌های «سلامت» و «مالی» در تابستان و پاییز 1401 برگزار خواهد شد.

این فعال فناور ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های آینده، قراردادهای موفقی بین شرکتهای ارائه دهنده و مشتریان محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق شکل بگیرد.

 

رفع نیازهای فناورانه و خلاق در حوزه حمل و نقل هوشمند

نخستین محصول ایران‌ساختی که در رویداد نونمایی ششم ارائه شد، دوربینهای کنترل سرعت بود که توسط گروه صنعتی هوشمند آسیا طراحی، تولید و ارائه شد.

گروه صنعتی هوشمند آسیا، شرکتی دانش‌بنیان است که دستگاه های هوشمند راداری ثبت تخلفات ترافیکی ایران‌ساخت را منطبق با معیارها و استانداردهای بین‌المللی و الزامات مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، تولید و تجاری‌سازی می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از آمادگی برای ارائه محصولات و خدمات مشترک با حمایت و همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه امیرکبیر گفت و ادامه داد: فناوری محصولات گروه صنعتی هوشمند آسیا در ایران و بعضا در 33 کشور همچون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، روسیه و هند ثبت اختراع شده است.

دومین محصول ارائه شده، پارک علم و تجربه بود. پارک‌های تجربه، می‌توانند محل نمایش و بستری تعاملی برای کارخانه‌ها یا سازمان‌ها باشند تا در آن با به‌کارگیری نشانه‌های فناورانه و خلاق، به نمایش دستاوردهای خود بپردازند.

به گفته علی وکیلی، بنیانگذار مجموعه ایکیوسای (EQSci)، پارک‌های علم و تجربه، می‌توانند بستری برای فرهنگ‌سازی و ارتباطات نزدیک با مخاطبان و میهمانان ویژه سازمان فراهم آورند به طوری که تولیدکنندگان و صاحبان ایده، ارزش‌های خود را در ذهن بازدیدکنندگان پررنگ می‌کنند.

پارک علم و تجربه همچنین می‌تواند یک پارک علم برای کودک و نوجوان باشد که با برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان خود به گزینه‌ی غیر قابل جایگزینی در طراحی فضای گردشگری در شهرهای هوشمند بدل شود.

نسیمه قریشیان از مجموعه مبین فناوران جی با برند دیجیسان به عنوان سومین ارائه دهنده بر روی استیج نونمایی حاضر شد.

این فعال فناوربا بیان  مزایا و چالش‌های موجود در مسیر توسعه حمل و نقل هوشمند از تجربه کشورهای موفق در حوزه جابجایی شهری هوشمند یاد کرد و گفت: دیجیسان به عنوان تولید کننده سخت افزارهای اطلاع رسانی و اجرا کننده نرم افزار دیجیتال ساینیج، برای تامین زیرساخت مناسب اطلاع رسانی وسیع با استفاده از نشانه‌های شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند آمادگی دارد.

چهارراه، چهارمین و آخرین محصول ارائه شده در نونمایی حمل و نقل هوشمند بود که توسط سعید اشتیاقی معرفی شد. این محصول ایران‌ساخت، نرم افزار مدیریت هوشمند ناوگان است که کارکرد شخصی و سازمانی دارد. این نرم افزار در شرکت سپیتا الکترونیک فراز با تلاش چند ساله نرم افزاری با عنوان تجاری چهارراه راه طراحی و اجرا شده است.

این نرم افزار با استفاده از سخت افزاری که روی وسیله نقلیه نصب می شود از ویژگی‌ها و امکاناتی مانند خاموش کردن وسیله نقلیه از راه دور، مشاهده تاریخچه حرکت، امکان مشاهده سرعت حرکت لحظه ای و سرعت حرکت در تاریخچه حرکت، امکان اخطار روشن و خاموش شدن وسیله نقلیه، هشدار حمل با جرثقیل و امکان شنود داخل کابین، برخوردار است.

همچنین مکالمه با داخل کابین، تعیین شعاع و سرعت حرکتی مجاز، هشدار لرزشی، قابلیت یک تا ۲ روز استفاده از باطری داخلی در صورت قطع بودن برق ماشین، مدیریت آسان و منوی کاربری فارسی از دیگر ویژگی‌های این رویداد به شمار می‌رود.

 

بستری برای تعامل عرضه و تقاضاهای فناورانه

«نونمایی» یک رویداد ارائه محصول با هدف توسعه بازار و افزایش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است که از اسفند 1399 آغاز و به صورت فصلی برگزار می‌شود. در این رویداد تلاش می‌شود ضمن معرفی کامل محصولات و خدمات دانش‌بنیان یا خلاق، پیشنهادات جذاب به مشتریان ارائه شود.

همچنین در کنار فعالیت بروکر رویداد، زمینه توسعه بازار برای شرکت‌ها فراهم می‌شود. علاقهمندان برای ارائه محصولات خود از بستر رویداد نونمایی، میتوانند با مراجعه به سایت نونمایی یا تماس با بروکر رویداد، از شرایط و ضوابط حضور مطلع شوند.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دستاوردهای ایران‌ساخت در حوزه شهر هوشمند «نونمایی» می‌شود
دستاوردهای ایران‌ساخت در حوزه شهر هوشمند «نونمایی» می‌شود
01/03/31 - 10:50
8 شرکت توانستند و پرداخت هوشمند در حمل‌ونقل شهری را توسعه دادند؛ سامانه‌های ایران‌ساخت به یاری آمد
8 شرکت توانستند و پرداخت هوشمند در حمل‌ونقل شهری را توسعه دادند؛ سامانه‌های ایران‌ساخت به یاری آمد
00/04/09 - 08:59
توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل بار؛ نوآوری نفوذ کرد و جابه‌جایی‌ها آسان شد
توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل بار؛ نوآوری نفوذ کرد و جابه‌جایی‌ها آسان شد
99/12/24 - 14:33
بیشتر بخوانیم