بازیهای رایانهای با مواد مخدر مقابله میکنند
حمید نعیمی مدیرعامل شرکت دانشبنیان بازیسازان نوآوران پارسیان با اشاره به فناوریهای دیجیتال در ارتقای سبک زندگی جامعه گفت: بر اساس برخی منابع بینالمللی میزان درآمدزایی صنعت بازیهای رایانهای جهان، در سال 2021 از 180 میلیارد دلار عبور کرد، در ایران نیز میلیونها شهروند، هر روزه ساعاتی از وقت خود را به بازیهای رایانهای اختصاص میدهند.
این شرکت دانشبنیان تلاش کرد تا با عرضه محصولات ایرانی باکیفیت، در بازپسگیری بازار داخلی از محصولات خارجی، مشارکت فعال داشته باشد.
تولید بازیها با فناوری دیجیتال
این مجموعه دهها بازی مختلف ایرانی با موضوعات مختلف، طراحی و روانه باز کرده است. «سرعت بیشتر» و «ویراژ» از جمله بازیهای طراحی شده توسط این شرکت بودهاند که در ورژنهای مختلف تولید شدند. با توجه به محبوبیت بازیهای مبتنی بر خودرو نزد کاربران ایرانی، این بازیها با تم و حال و هوای ایرانی تولید شدند و با استقبال مخاطب مواجه شدند.
بازی «وانتی»، اپلیکیشن آرک استودیو و یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تجربیات کاربر، از جمله دیگر محصولات شرکت دانشبنیان بازیسازان نوآوران پارسیان، است.
این شرکت دانشبنیان با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر، به تازگی بازی راننده حرفهای را راونه بازار کرده است. طراحان این بازی تلاش کردهاند که با استفاده از فضای سرگرمکننده بازی رایانهای، موضوعات اخلاقی مانند نه گفتن به کارهای غلط، رفتارهای پرخطر نوجوانان و مشکلات مواد مخدر را در قالب بازی به کاربر ، آموزش دهند.
بازی منچیکو یا منچ آنلاین نیز دیگر محصول شرکت است که توانسته است به رکورد 500 هزار دانلود مجزا برسد. این بازی به چند زبان ترجمه شده و نظر کاربر ایرانی را که تا پیش از این به بازیهای مشابه خارجی عادت کرده بود را به خود جلب کرده است.
مدیران این شرکت اعلام کردند با توجه به سطح بالای گرافیک و پیچیدگی فنی بازیها و تخصص فعالان دانشبنیان و خلاق ایرانی، آمادگی صادرات در این صنعت وجود دارد. منتهی باید موانع تحریمی و بانکی برداشته شود و مسئولین در این زمینه تسهیلات لازم و سیاستگذاریهای ضروری را اعمال کنند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری
#
Send to friends