ارتباط میان صنایع و مراکز علمی و تحقیقاتی رونق گرفت؛ راهاندازی 22کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار
این کانون ها در حوزه های مختلفی فعال هستند تا با فعالیت خود ورود و نفوذ ایده های فناورانه به این حوزه ها سرعت دهند.
راه اندازی کانون ها اقدامی برای سرعت بخشیدن به تولید محصولات ایران ساخت است. در این صورت مشکلات و چالش های پیش روی صنایع مختلف با ایده و نوآوری پژوهشگران و نیروی انسانی کارآمد و متخصص رفع می شود. البته این کانون ها علاوه بر ایجاد این هم افزایی و ارتباط، برگزاری آموزش های تخصصی، برگزاری نشست و ارائه مشاوره های تخصصی در هر حوزه را نیز انجام می دهند تا شاهد رونق بازار محصولات ایران ساخت باشیم.
دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی این کانون ها در استان های مختلف حمایت کرده است تا شبکه دانش، صنعت و بازار در نظام ملی نوآوری با سرعت بیشتری شکل گیرد.
همچنین رسیدگی به پرونده های تأسیس کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برنامهریزی، پشتیبانی و هدایت کانونها و نظارت و ارزیابی بر کانونها برخی از وظایف این دفتر است.
نخستین کانون در دور جدید در سال 95 راه اندازی شد و طی این سال ها تعداد آنها به 22 رسید. البته پیشنهاد راه اندازی تعداد 8 کانون نیز مطرح است آن هم برای حوزه هایی چون مواد معدنی، صنعت پتروشیمی، تجهیزات ورزشی، صنعت یادگیری و درمان های نوین.
کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه های گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، آبزیان، حمل و نقل ریلی شهری، فرش دستباف، تجهیزات آزمایشگاهی، زنبور عسل، رنگ و رزین، مدیریت پسماند و بازیافت، امنیت فضای تبادل اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، مرغ و طیور، گردشگری، قندو شکر، بسته بندی، زرشک و عناب، لوازم خانگی، صنعت ساختمان و آب و فاضلاب برخی از عناوین این کانون های فعال هستند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
Send to friends