فعالیت خطوط هوايی  با نرم‌افزارهای داخلی کارآمدتر شد و این خدمات ارزان‌تر به دست کاربران رسید

فعالیت خطوط هوايی با نرم‌افزارهای داخلی کارآمدتر شد و این خدمات ارزان‌تر به دست کاربران رسید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73434
شرکتی دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، ارائه خدمات در صنعت هوایی و گردشگری کشور را ارتقا داد.

شرکت فرانگر پارس سیستم پویا از مجموعه‌های فناوری است که با طراحی و توليد نرم‌افزارهاي جديد و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، به تسهیل و کارایی فعالیت خطوط هوايی و دفاتر خدمات مسافرتی در بخش‌های مختلف کمک کرد.

یکی از صنایع بزرگ و مهم در کشور، صنعت هوایی است. این عرصه را از جمله شاخص‌های  توسعه‌یافتگی کشورها می‌دانند به همین دلیل ادامه حیات و ارتقای این صنعت یکی از مهم‌ترین اهدافی است که همه کشورها دنبال می کنند و با استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته سعی دارند خدمات ارائه شده در این عرصه را بهینه‌سازی کنند.

بر همین اساس هم شرکتی دانش‌بنیان با تکیه بر نیروهای متخصص و جوانش اقدام به تولید و طراحی نرم‌افزارهاي جديد و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات کرده است. به گفته علی تیماج‌چی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، استفاده از سیستم ایرانی برای خطوط هوایی داخلی حدود 302 میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که بهره گرفتن از خدمات شرکت‌های خارجی 715 هزار دلار ارز از کشورخارج می‌کند. این یعنی استفاده از سیستم ایرانی برای شرکت‌های متقاضی یک دهم مشابه خارجی تمام می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت از فعالیت در این زمینه، رفع مشکلات و کاستي‌هاي موجود در صنعت هوايي و گردشگری بود. فعالیت‌های مجموعه در زمينه طراحي و توليد نرم‌افزارهاي تخصصي از لحاظ کيفيت، حجم فروش، پشتيبانی محصولات و رضايت مشتريان است. ما تلاش کرده‌ایم با این اقدامات گامي نو برای پيشبرد اهداف صنعت هواپيمايي و گردشگري کشور برداریم.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت به دنبال یافتن راه‌های ساده و فناورانه برای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت گردشگری و هوانوردی است. مثلا گزارش فروش ایرلاین‌های ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم ایر، آتا و غیره به صورت رایگان توسط فرانگر ارائه می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: نرم‌افزار چاپ بلیط فارسی تمام ایرلاین‌ها برای همه کاربران به صورت رایگان قابل دسترس است. با نرم‌افزار همیار فرانگر روند رزرو بلیط در محیط‌های رزرو و تمامی عملیات مربوط به استرداد بلیط در این محیط‌ صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

تیماج‌چی در ادامه تاکید کرد: فرانگر جزء نخستین شرکت‌های ایرانی است که سیستم خرید بلیط هواپیما را برای سایت‌های ایرانی به صورت کاملا آنلاین طراحی و پیاده‌سازی کرده است. ما در حوزه نرم‌افزاری سیستم‌های فرودگاهی مانند سیستم کنترل پذیرش مسافر، سیستم نمایش اطلاعات پرواز و غیره نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داریم.

این فناور همچنین گفت: سیستم ما این توانایی را دارد که در هر جایی که خطوط هوایی ایرانی فعالیت می‌کنند خدمت ارائه کند. برنامه داریم که در آینده سیستم خود را در کشورهای گرجستان، ترکیه و عراق هم فعال کنیم.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
راه‌کارهای نوین دانش‌بنیانی به صنعت هوایی رسوخ کرد
راه‌کارهای نوین دانش‌بنیانی به صنعت هوایی رسوخ کرد
99/06/17 - 12:50
رونق کسب و کار با نرم‌افزارهای ایرانی
رونق کسب و کار با نرم‌افزارهای ایرانی
97/07/29 - 13:21
 تولید نرم‌افزارهای عمرانی توسط متخصصان داخلی
تولید نرم‌افزارهای عمرانی توسط متخصصان داخلی
97/07/21 - 12:46
بیشتر بخوانیم